28.2.15

Lekkie crumble jabłkowo-gruszkowe

W domu nadal unosi się zapach cynamonu... Jabłka z cynamonem to jedno z moich ulubionych połączeń. Dziś zastosowałam je w crumble jabłkowo-gruszkowym. Zrobiłam tylko 3 kokilki, ale i tak wszystkie 3 są dla mnie :) Następnym razem jak wróci narzeczony, albo na babskie spotkanie za tydzień zrobię zdecydowanie więcej, bo deser jest dobry i dla tych na diecie i dla tych, którzy diet nie potrzebują (szczęściarze). Każdą porcję posypałam po górze odrobiną cukru, ale to okazało się zbyteczne, bo owoce dają wystarczającą słodkość. 




Lekkie crumble jabłkowo-gruszkowe

Składniki (na 3 kokilki):
  • 20 g płatków owsianych
  • 20 g otrębów owsianych
  • 15 g orzechów (u mnie laskowe i nerkowce)
  • 20 g roztopionego masła
  • 1 słodkie jabłko
  • 1 gruszka
  • cynamon i imbir w proszku
  • opcjonalnie 1,5 łyżeczki cukru

Przygotowanie:
  1. Jabłko i gruszkę obrać i pokroić w małą kostkę. Posypać cynamonem i odrobiną imbiru; wymieszać.
  2. W rondelku roztopić masło, dodać płatki, otręby i orzechy - wymieszać.
  3. Do kokilek dodać owoce, przykryć je kruszonką i ewentualnie posypać odrobiną cukru.
  4. Całość piec w piekarniku ok 30 w temperaturze 180 stopni.


6 komentarzy:

  1. takie śniadanie chyba sobie jutro zafunduję!

    OdpowiedzUsuń
  2. ale bym takie zjadła, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  3. idealne gdy niezapowiedziani goście wpadną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno bardzo pyszne:)ja dziś na śniadanie miałam nocną owsiankę inspirowaną Twoim pomysłem-świetna jest,choć ja zrobiłam z nieco innymi dodatkami:)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP