19.12.15

Placki z kalafiora i kaszy jaglanej

Kalafior to takie wdzięczne warzywo. Lubię tak bardzo, że przyjemność sprawia mi jedzenie takiego ugotowanego, z wody. Co to jeszcze trochę parzy w język. Kiedy przygotowywałam kalafior do tych placuszków też trochę podkradłam. Placuszki z kalafiora pojawiają się na blogu po raz kolejny. Tym razem w połączeniu z kaszą jaglaną. Przepisy, które mówią, że nie trzeba używać mąki albo kłamią albo ludzie mają jakieś super moce i potrafią bez jajka i mąki tak skleić składniki, że się nie rozpadają. Również myślałam, że mam tą zdolność dopóki nie zaczęłam przewracać placuszków na drugą stronę...Ale spokojnie, nie trzeba dodawać ogromnych ilości mąki, wystarczy tylko tyle by lekko oprószyć placuszki przed wrzuceniem na patelnię. 




Placki z kalafiora i kaszy jaglanej


Składniki:
  • 600 g różyczek kalafiora
  • 100 g suszej kaszy jaglanej
  • 1 cebula
  • 1 jajko
  • trochę mąki do oprószenia
  • olej rzepakowy do smażenia
  • sól, pieprz

Przygotowanie:
  1. Różyczki kalafiora ugotować w osolonej wodzie. Po ugotowaniu odcedzić i rozdrobnić dokładnie widelcem. 
  2. Kaszę przepłukać zimną wodą i również ugotować z dodatkiem soli. Odcedzić i dodać do kalafiora.
  3. Cebulę pokroić w drobną kosteczkę, dodać do reszty składników. Kiedy masa będzie już zimna wbić jajko, przyprawić do smaku solą i pieprzem - wymieszać.
  4. W dłoniach formować placuszki, oprószyć z obu stron mąką i smażyć na rozgrzanej patelni do zrumienienia. 



1 komentarz:

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP