31.3.16

Owsiany chlebek bananowy

To jest ciasto, po którym stwierdziłam, że i ja mogę piec (nie tylko ciasteczka). Nie muszę ślepo podążać za gotowymi przepisami, ale jestem w stanie kombinować i zmieniać tak, że wychodzi z tego coś dobrego. Ciasto perfekcyjne dla wielbicieli ciężkich, wilgotnych ciast. Jak wszystkie moje ostatnie wypieki nie zawiera cukru, słodzony jest miodem, a zamiast mąki pszennej użyłam ostatnio ulubionej mąki owsianej, którą sama mielę, więc mam mąkę za grosze. 


Owsiany chlebek bananowy

Składniki (forma 26x12cm):
  • 3 dojrzałe banany - 400 g
  • 200 g płatków owsianych zmielonych na mąkę
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 20 g wiórków kokosowych - można pominąć
  • 100 ml oleju rzepakowego
  • 2 spore łyżki miodu

Przygotowanie:
  1. Piekarnik rozgrzać do 180*, formę wyłożyć papierem do pieczenia lub posmarować olejem i oprószyć mąką.
  2. W misce wymieszać ze sobą suche składniki. Dodać żółtko jajka, olej, miód i dokładnie rozgniecione widelcem banany. Wymieszać.
  3. Białko ubić na sztywną pianę, dodać do masy i delikatnie wmieszać. 
  4. Masę przelać do formy, piec około 40-50 minut, do suchego patyczka. Po upieczeniu studzić w otwartym piekarniku.




8 komentarzy:

  1. Uwielbiam chlebki na słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super !
    Od dawna nie piekłam żadnego chlebka to może się zabiorę i wypróbuję twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealne na drugie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. już od dawna mam ochotę zrobić chlebek bananowy ale boję się, że od razu wsunę pół brytfanki:)
    ja specjalnie kupiłam młynek do mielenia wszystkiego co się da i dzięki temu nie muszę kupować każdego rodzaju mąki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak pysznie! I jaka ładna zmiana blogu. Wiosna ☺

    OdpowiedzUsuń
  6. Mogę zamiast oleju rzepakowego użyć kokosowego? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, obojętnie jaki tłuszcz, byle płynny :)

      Usuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP