12.5.16

Zdrowe ciastka orkiszowe

Chcę dodać nowy przepis. W pozycji półleżącej zasiadam z laptopem na łóżku, tak żeby po pracy nogi mogły odpocząć. Obok mnie leży pies, gdzieś dalej aparat, z którego zgrywałam zdjęcia. W koło idealna cisza, nie licząc jeżdżących za oknem samochodów, ale przywykłam, ten szum to też już cisza. Bo kiedy piszę musi być cicho, żadnych rozmów za ścianą, żadnej muzyki czy telewizora w tle. Mam więc idealne warunki do pisania, gdyby nie to, że cholernie chce mi się spać. I tak piszę jedno zdanie, zamykam oczy, budzą mnie te charakterystyczne drgawki, które się ma przed całkowitym odlotem i znów coś napiszę. Popatrzę przez okno i znów oczy się zamknęły. Może jednak powinnam puścić tą muzykę, najlepiej głośno i przez słuchawki. Nie da się ukryć, że dopadł mnie kryzys. Nie chce mi się już chodzić na basen i biegać, po wielkim zrywie na ćwiczenia w domu tego też mi się już nie chce. Tylko jeść chce mi się więcej i spać. Niech nastąpi jakiś przełom bo znów kiedy można wyciągać z szafy szorty, ja będę małą, pulchniutką kuleczką.
Idę zjeść ciastko. 


Zdrowe ciastka orkiszowe

Składniki (8-9 sztuk):
  • 40 g siemienia lnianego
  • 100 g mąki orkiszowej
  • 20 g płatków kokosa lub wiórek
  • 30 g słonecznika
  • 60 g masła orzechowego
  • 1 jajko
  • 20 g posiekanej gorzkiej czekolady
  • 1-2 łyżki miodu

Przygotowanie:
  1. Piekarnik rozgrzać do 180*
  2. Siemię zmielić na mąkę i wymieszać z suchymi składnikami. 
  3. Dodać masło orzechowe, jajko i wymieszać, a następnie wyrobić rękoma, żeby składniki się połączyły.
  4. Formować ciastka i piec ok 30 minut


4 komentarze:

  1. Ciasteczka świetne :)! A za powrót to "chcenia się" trzymam kciuki! Na pewno kryzys zaraz minie :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja bym chętnie pobiegała, zwłaszcza teraz, po deszczu. A nie mogę, bo muszę być w szpitalu. Takich ciastek też upichcić nie mogę. A dodałabym do nich rodzynki. I byłyby pyszne :)

    Oby dobry duch motywacji wrócił. I oby nas nigdy nie opuścił :)

    OdpowiedzUsuń
  3. też muszę mieć absolutną ciszę:) już zapomniałam o istnieniu telewizora choć czasem robię wyjątek dla ulubionej muzyki:) Każdego czasem dopada kryzys ale jak jesz takie zdrowe smakołyki to nawet jak pójdzie coś w bioderka to odżywi też pięknie włosy skórę i paznokcie więc i tak będziesz się prezentować rewelacyjnie:) aczkolwiek życzę powrotu do aktywności bo to daje dużo radości i poprawia zdrówko:)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP