31.7.16

Fit batony z kaszy jaglanej

Nie ma nic gorszego niż przerwany weekend. Czekam i czekam na dwa dni kiedy pośpię minimum do 10, zjem najbardziej leniwe śniadanie i wypiję jeszcze bardziej leniwą kawę a później będę się snuła w pidżamie gdzieś do południa. Ewentualnie z tych nudów już gdzieś wyjdziemy, na dłuższy spacer z psem, przynajmniej jest pretekst żeby się przebrać i pomalować. Tym razem w sobotę zaplanowany był wyjazd do Ikei, a żeby uniknąć korków i tłumów trzeba się tam dostać zaraz po otwarciu, to znaczy, że przed 9 padły te okropne słowa "wstań już" (czy jakoś tak, w sumie nie do końca przyswajam co do mnie mówi kiedy mnie budzi). Kawy nie wypiłam, żeby nie biegać co chwila do toalety, a na śniadanie zjadłam banana i dojadłam jakieś resztki z wczoraj. Mało weekendowy początek dnia. Później przyszła wiadomość, która zepsuła mi szansę na niedzielny slow poranek - o 6 rano trzeba się stawić w pracy. O matulu! W związku z tym pojawiają się dwie złe wiadomości - w niedzielę się nie wyśpię a mój tydzień roboczy będzie trwał aż 6 dni. Może już powinnam zacząć zastanawiać się nad nagrodą, jaką sobie zaserwuję w kolejny weekend - za trud, poświęcenie i niewyspanie, zwłaszcza, że niewyspanie. 

Skoro już jesteśmy przy temacie pracy, a jutro Wy najprawdopodobniej macie wolną niedzielę możecie wykorzystać ją na przygotowanie batoników jaglanych. Super pomysł na poniedziałkową przekąskę w pracy, a dla urlopowiczów przekąska na plażę, albo wycieczkę w góry. 

Fit batony z kaszy jaglanej

Składniki (forma 24 x21 cm)
  • 0,5 szklanki suchej kaszy jaglanej (100g)
  • 200 ml mleka
  • 1 łyżka brązowego cukru
  • 1 średni banan
  • 3 łyżki (30g) łuskanego słonecznika
  • 1 łyżka (7g) maku
  • garść (30g) ulubionych orzechów
  • garść (30g) rodzynek
  • 3 łyżki (30 g) pestek dyni
Przygotowanie:
  1. Kaszę przepłukać kilka razy gorącą wodą, żeby pozbyć się goryczy. Zalać mlekiem, dodać cukier i gotować na małym ogniu około 15-20 minut. Po tym czasie zdjąć z ognia i odstawić aby kasza wchłonęła resztę mleka. 
  2. Piekarnik rozgrzać do 180*
  3. Do kaszy dodać zblendowanego banana oraz resztę składników i wymieszać. 
  4. Masę przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia i piec około 30 minut, aż górą się nieco zrumieni. 



13 komentarzy:

  1. Super batoniki! Pełne energii a do tego przepyszne :) Ja jakiś czas temu przygotowałam batoniki na bazie kaszy jaglanej, ale bez pieczenia. Muszę teraz pieczone sobie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja widziałam właśnie te bez pieczenia i też chciałam ich spróbować, wiec zrobimy mała zamianę :)

      Usuń
  2. jestem coraz bliżej zrobiania swoich pierwszych batonów i chyba faktycznie postawie na kasze a nie na płatki jak wszyscy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już czuję ten smak w ustach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka smaczna przekąska! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba skuszę się i zrobię sama, tak pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy8/10/2016

    Ile kcal jest w 1 batonie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem. trzeba by wpisać produkty w jakiś kalkulator

      Usuń
  7. o, znowu coś dla mnie, idealne !

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie zrobiłam ! Są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy8/22/2017

    Witam, czym można zastąpić banana? Syn niestety jest uczulony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. musem jabłkowym, jajkiem, jeżeli nie jest uczulony.

      Usuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Top Blogi
TOP