3.7.16

Owsiane ciasteczka z dziurką

Pierwszy dzień miesiąca to zawsze dobry czas na nowy początek. Na ułożenie planu działania, ulepszenie tego co nie wyszło w minionym miesiącu. Setki obietnic, zwiększone tempo, więcej mocy, siły, zaangażowania. Pierwszy dzień lipca minął niestety bez echa. Po urlopie nadal jestem rozleniwiona i nie umiem wrócić do systematyczności, diety i ćwiczeń. Ciągle mam ochotę coś podjadać. Próby powrotu do racjonalnego jedzenia kończą się kupnem rodzynek w czekoladzie czy czekoladowych ciasteczek. 

Moje odchudzanie kończy się jak zwykle - przyjechałam do domu, przymierzyłam stare ciuchy, które były wspaniale luźne i napełniłam się dumą. Tak ogromną dumą, że znów nabrałam się na to, że już nic nie muszę robić i na zawsze pozostanę taka zajebista. Niestety prawda szybko wychodzi na jaw. Żeby zgubić 2 kg, pozbyć się fałdek na plecach, spłaszczyć brzuch musiałam ciężko pracować i mocno się pilnować miesiąc a może i dłużej. Żeby przybrać 3 kg i nabawić się wystającego brzuszka wystarczył tydzień. Podjadanie nigdy nie kończy się na jednym ciasteczku, jedno zjedzone ciastko daje początek następnym sztukom a później i całym paczkom. 

Przez cały tydzień od powrotu z wakacji powolutku układałam sobie to wszystko w głowie. Toczyłam ze sobą wielkie bitwy. Widziałam, że jest kryzys, który za chwilę może zadecydować o tym, że wrócę do punktu wyjścia, ale przecież ja nie chcę być znów gruba! 2 lipca otworzyłam szeroko oczy, wracam do gry! Zgodnie z wcześniejszym wpisem zaplanuj swój dzień! zaplanowałam swój miesiąc. No nie cały, do 23 lipca (wtedy idziemy na wesele). Jego najważniejszym punktem jest wykonanie minimum 15 treningów i zero sklepowych, naszpikowanych cukrem i tłuszczem przekąsek. Opcją najlepszą z możliwych jest pieczenie własnych przekąsek - po pierwsze wiadomo co jest w środku, po drugie sami regulujemy ilość cukru i tłuszczy. Dziś mam dla Was prawdziwe cudeńka. Owsiane ciasteczka z dziurką i galaretką czereśniową! 


Owsiane ciasteczka z dziurką

Składniki (ok 20 sztuk):
  • 200 g czereśni
  • 2 płaskie łyżki brązowego cukru
  • 100 ml wody
  • 300 g płatków owsianych
  • 100 g mąki orkiszowej
  • 120 g masła klarowanego lub oleju kokosowego - rozpuścić
  • 75 g brązowego cukru
  • 1 jajko
  • 4 g żelatyny +2 łyżki zimnej wody
Przygotowanie:
  1. Czereśnie wydrążyć, zalać wodą, dodać 2 płaskie łyżki cukru i gotować aż czereśnie będą miękkie a woda niemal cała wyparuje. 
  2. W tym czasie wyrobić ciasto. W naczyniu umieścić płatki owsiane, mąkę, roztopione i przestudzone masło, cukier i jajko - wyrobić najlepiej malakserem (ciasto będzie trochę lepkie). 
  3. Ugotowane czereśnie zblendować. W miseczce umieścić żelatynę, zalać 2 łyżkami zimnej wody i wymieszać. Następnie rozpuścić ją w kąpieli wodnej. Do żelatyny dodać część zblendowanych czereśni i wymieszać żeby wyrównać temperatury a następnie wlać do reszty. Odstawić do stężenia (nie wkładać do lodówki). 
  4. Wyrobione ciasto dzielić na mniejsze części i rozwałkować (przy rozwałkowywaniu ewentualnie podsypywać mąką), wykrawać kółka. Następnie w połowie wykrojonych kółek wykroić na środku dziurki (jak na zdjęciu 2). 
  5. Ciastka z dziurką kłaść na ciastka bez dziurki i zlepić brzegi. Piec w piekarniku około 20-25 minut w 180* Wystudzić
  6. Na wystudzone ciastka nakładać tężejącą galaretkę z musu czereśniowego. Schować do lodówki na minimum godzinę. 



9 komentarzy:

  1. taak..najgorzej jest z podjadaniem.. ja po 6 tygodniach zrobiłam sobie cheat i co? i na drugi dzień znowu mi się chciało.. :D ale akurat mam na tyle silną wolę że się udało bez, ale jednak.. pokusa goni pokusę!
    Ależ cudowne ciasteczka.. mmm ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak myślisz, jeżeli zamiast jajka dam banana, a żelatyne pomine też wyjdzie? Bo wyglądają smakowicie ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jajko możesz zastąpić bananem, ale jak pominiesz żelatynę to w środku będziesz miała nie galaretkę a mus czereśniowy :) więc kiepsko. Możesz użyć agaru, niestety nie podpowiem jakie proporcje bo nigdy nie używałam ale wiem, że jest alternatywą dla żelatyny

      Usuń
  3. Super ta foremka do ciastek, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny przepis :) Trzymam kciuki za powrót do formy! Ja używam takiego ściennego kalendarza i na nim odhaczam treningi. Bardzo motywujące i widzę, ile wykonałam w danym tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis, wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak można wykonać te ciasteczka, kiedy nie ma się malaksera?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyrobić ciasto ręcznie albo mikserem z końcówkami do wyrabiania ciasta

      Usuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP