10.8.16

Owsiana tarta ze szpinakiem i serami

Nowe przepisy zwykle powstają przy okazji weekendu, a w okolicach czwartku-piątku zastanawiam się czego jeszcze na blogu nie było. Czegoś co wymaga większej uwagi i ciut więcej pracy a w tygodniu nie chce mi się temu poświęcać. Od dłuższego już czasu w tych rozmyślaniach nad przepisami pojawiała się tarta i koniecznie tarta na słono. Nie żeby tych słodkich było dużo, w zasadzie są chyba tylko dwie. Ale to i tak całe dwie więcej niż wersji wytrawnej. W końcu nadszedł ten dzień, w lodówce było wszystko co potrzebne. Największym wyzwaniem było zrobienie spodu, żeby byl możliwie jak najbardziej zbliżony do spodów 100% mącznych. Strzałem w dziesiątkę było dodanie do ciasta 1 łyżki gęstego jogurtu naturalnego, związał wszystko i nadał odpowiednią formę. Farszem zajął się mąż, a więc to nie mogło się nie udać. Przy okazji zbliżyliśmy więzy, kurczę jak my dawno razem nie gotowaliśmy. Bo tak, że on gotuje ja zmywam to i owszem. Mimo, że ja jestem autorem tego bloga, notabene kulinarnego mogłoby się wydawać, że to ja gotuje obiadki. Nic bardziej mylnego, ja jestem tylko od zmywania i...od deserów. Ewentualnie coś zamieszam, obiorę, podam przyprawy. Uzupełniamy się idealnie i dlatego stworzyliśmy tartę perfekcyjną. Już po pierwszym kęsie wiedziałam, że to ideał. Pozwoliliśmy sobie na podbicie nieco kaloryczności i użyliśmy kilku rodzajów serów, szpinak dla balansu, żeby wyglądało lekko i zdrowo. A tak zupełnie poważnie, rezultat przeszedł moje oczekiwania, do tego stopnia, że powtarzaliśmy ją już wielokrotnie. 



Owsiana tarta ze szpinakiem i serami

Składniki:

Spód:
  • 100 g płatków owsianych
  • 50 g płatków owsianych zmielonych lub otrębów owsianych
  • 50 g mąki orkiszowej
  • 80 g masła
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
Farsz:
  • 450 g mrożonego szpinaku
  • 3 ząbki czosnku
  • 20 g masła klarowanego
  • 1 mała cebula
  • mały por, biała część 70g
  • 50 g sera pleśniowego
  • 50 g camemberta
  • 50 g fety
Góra:
  • 1 mały jogurt naturalny 150 g
  • 1 żółtko
  • 50 g sera cheddar
  • szczypta soli
  • szczypta gałki muszkatałowej
Przygotowanie:
  1. Płatki i mąkę wymieszać, dodać masło pokrojone w małe kawałki, jogurt i wyrobić ciasto. Najlepiej rękoma. Formę na tartę wyłożyć papierem do pieczenia. Dno i ścianki formy wyścielić ciastem. Podpiec w piekarniku około 15-20 minut. Ostudzić
  2. Posiekaną drobno ceulę z porem podsmażyć na maśle klarowanym. Oprószyć solą. Rozmrożony szpinak odcedzić na sicie, aby pozbyć się nadmiaru wody, dodać na patelnię z cebulą i porem. Zetrzeć czosnek, wymieszać. Trzymać na ogniu do odparowania wody. 
  3. Zdjąć z ognia, dodać pokrojone w kostkę sery, wymieszać. Farsz przełożyć na podpieczony spód. 
  4. Składniki na zapiekaną górę wymieszać ze sobą w miseczce, wylać na farsz. 
  5. Całość piec około 20 minut, do scięcia się wierzchu tarty. 

7 komentarzy:

  1. Witam,
    Jakich płatków owsianych dokładnie użyła Pani wykonując ciasto? Zwykłych, górskich czy błyskawicznych?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm ciężko mi odpowiedzieć, bo kupuję je w Niemczech, ale wyglądają bardziej jak górskie

      Usuń
  2. Pyszności :) Zapraszam też do mnie: http://przepisnamlodosc.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe przepisy, wygląda smakowicie. Ciekawa treść :) Zapraszam do mnie jestem tu nowa http://domowapanitrener.blogspot.com/ i proszę o pozostawienie opinii. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja do fit jedzonka zalecam codzienny ruch :) oto 8 powodów czemu warto jeździć rowerem do pracy ;)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP