10.9.16

Odchudzona wersja - Odwrócone z ananasem

W Niemczech lato zaczęło się we wrześniu i mam nadzieję, że potrwa co najmniej do października. Przydałoby się w końcu opalić te moje blade jak mąką nogi. W takie upały - okolice 30* - zdarza mi się ubrać sukienkę, ale kiedy wyszłam w niej za zewnątrz i oświetliło mnie słońce to widok tych białych łydek mnie przeraził. Dopóki się gdzieś nie opalę koniec z sukienkami! A druga sprawa, że moje uda z kolei znów stały się jakby bardziej galaretowate. Strasznie ciężko mi panować nad ciałem, tzn ciężko jak ciężko. Po prostu nie mogę nigdy zaniedbywać chociażby małej dawki ruchu, jakiejkolwiek formy gimnastyki, bo od razu, jakby z dnia na dzień pojawiają się fałdki tłuszczyku. Ale w końcu po długich, wewnętrznych walkach ruszyłam z akcją "wesele" (15 października idziemy na wesele koleżanki) i mam nadzieję, że nie tylko zmieszczę się w sukienkę, którą mam zamiar ubrać, ale że będę w niej wyglądała co najmniej świetnie. 
Wyeliminowałam wszystkie sklepowe słodycze, które znów zaczynały się panoszyć po mieszkaniu (prócz gorzkiej czekolady i batoników proteinowych), ale nie zrezygnowałam i nie zrezygnuję ze swoich wypieków. Po pierwsze dlatego, że mój blog bez tego chyba umarłby się śmiercią naturalną, czego bardzo byłoby mi szkoda, a po drugie to ja uwielbiam słodki smak (niekoniecznie cukrowy). 
Do ciasta użyłam świeżego ananasa, wypróbowując sprzęt do wykrywania twardej jego części, ale jeżeli nie macie takiego przyrządu to spokojnie można użyć ananasa z puszki, tylko tego w plastrach. 



Odchudzona wersja - Odwrócone z ananasem 

Składniki (forma 22 cm):

  • 100 g otrębów owsianych lub zmielonych płatków owsianych
  • 50 g mąki orkiszowej
  • 50 g melonych orzechów lub migdałów
  • 120 g oleju kokosowego - rozpuścić i wystudzić
  • 3 jajka
  • 40 g brązowego cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 świeży ananas lub z puszki w plastrach
Przygotowanie:
  1. Piekarnik rozgrzać do 180*
  2. Otręby/płatki wymieszać z mąką, mielonymi orzechami/migdałami, cukrem i proszkiem do pieczenia.
  3. Do wystudzonego oleju wbijać po 1 jajku i połączyć używając miksera. 
  4. Do masy jajeczno-tłuszczowej wsypywać po trosze suche składniki i ponownie mieszać mikserem.
  5. Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia i ułożyć na nim plastry ananasa, jeden przy drugim, aby się stykały. Następnie zalać ciastem - nie będzie bardzo płynne.
  6. Piec około 45-50 minut. Po upieczeniu studzić w uchylonym piekarniku. 
  7. Kiedy ciasto będzie zimne zdjąć obręcz tortownicy (wcześniej odseparować nożem boki ciasta od ścianek). Do ciasta przyłożyć talerz i energicznym ruchem obrócić ciasto do góry nogami, tak aby ananas był u góry. 


5 komentarzy:

  1. Witam. Czy można czyś zastąpić olej kokosowy? Niestety nie mam go w domu, a chętnie bym dzisiaj zrobiła to ciasto, bo wygląda obłędnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masłem klarowanym, jeżeli też nie masz, to możesz użyć zwykłego oleju rzepakowego

      Usuń
  2. uważaj na kupne batony proteinowe-czasem to samo zło!
    A ciacho pierwsza klasa <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Smacznie wygląda! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. też tak mam, nawet krótkotrwały brak aktywności sprawia że czuję się i wyglądam jak galaret xD ale za to pierwszy raz od dawna mam opalone nogi:) Co do ciasta to widziałam kilka wersji tych odwróconych i żartowałam, że już wszystko chyba zostało upieczone wiec ludzie zaczęli wymyślać takie hece- ciasta odwrócone:) może jakoś uda mi się rozłupać samodzielnie i ładnie pokroić świeżego ananananasa bez specjalnego osprzętu:)
    ps 3mam kciuki za wbicie się w sukienkę, ja pod koniec października lecę na chwilę do Polski i mam nadzieję, ze tym razem nikt nie bedzie mi zwracał uwagi, że przytyłam tylko że świetnie wyglądam!
    miłej niedzieli;)

    OdpowiedzUsuń

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP