18.4.17

Klasyczna mięciutka babka cytrynowa

Dogorywając po świętach karmię się resztkami babki cytrynowej. Ciast w święta miało być więcej, ale nie wyszły i nie miałam już czasu ich powtarzać. Sernik, ktory nie wyszedł był mojego autorstwa, ale jak się później okazało, po prostu zrujnowała go moja ciekawość - za szybko go przekroiłam. Drugie to ciasto cytrynowe z poczytnego myślę bloga kulinarnego - siadło i powstał istny zakalec, którego nawet ja nie byłam w stanie zjeść, a jestem fanką zakalców. Już rozumiecie jak to jest z pieczeniem ? czasami powodzenie lub nie zależy od błachostki. To, że ciasto nie wyszło nie znaczy, że przepis jest zły, po prostu coś poszło nie tak i nie zawsze wiadomo co to było.
Babkę piękłam tak naprawdę w niedzielny poranek, więc na stole była istną świeżynką, a że nie mieliśmy standardowych świąt to była można powiedzieć jedną z nielicznych atrybutów świąt Wielkanocnych. 


Klasyczna babka cytrynowa

Składniki: (forma na babkę z kominem, 23,5 cm):

  • 160 g mąki pszennej
  • 90 g mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200 g masła
  • sok i skórka z jednej cytryny
  • 180 g cukru pudru
  • 4 jajka
  • masło i bułka tarta do wysmarowania formy
Przygotowanie:
  1. Masło rozpuścić. Dodać do niego sok i skórkę z cytryny. Odstawić do wystygnięcia.
  2. W misce połączyć ze sobą oba rodzaje mąk i proszek do pieczenia
  3. Jajka zmiksować z cukrem do uzyskania gładkiej masy, około 7-10 minut. 
  4. Do jajecznej masy dodać mąki i zmiksować do połączenia się składników. Na koniec dodać przestudzone masło i znów zmiksować.
  5. Formę na babkę wysmarować masłem i obsypać bułką tartą, a następnie wlać masę.
  6. Piec w 180* 40-50 minut. Wyjąć z formy po przestudzeniu. 


1 komentarz:

Będę wdzięczna wszystkim anonimowo komentującym za podanie imienia, albo chociaż pseudonimu. Dziękuję.

Durszlak.pl
zBLOGowani.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów
Top Blogi
Odszukaj.com - przepisy kulinarne
TOP